söndag, april 02, 2006

Nobelpris i föräldraskap

Grannskapet har begåvats med tre grabbar som i stort inte gör mycket annat än att gå runt i grupp och försöka vara allmänt stöddiga. Helt harmlösa men påfrestande. Framförallt för storebror.

"Pappa, vad ska jag göra. De ställer sig runt mig och säger en massa elaka saker när jag försöker åka skateboard."

"Skit i det. De slutar om du nonchalerar dem."

"Och så säger de att de vill slåss."

"Äh, det är bara snack. Men skall du slåss så ta den störste och ge honom en smäll på nosen så ska de se att hans kompisar springer fortare än kvickt."

Storebror har normalt som princip att aldrig lyda mina råd.

Nu tog det två minuter. Sen skulle coola gänget hämta föräldrar, storebrorsor och Gud vet vad.

Själv sitter jag och hoppas att grabbens pappa är en vänligt sinnad typ. Eller i vart fall att han är - om möjligt - mer avdankad på det fysiska området än vad jag är.

5 kommentarer:

popsan sa...

Kör några puchups innan pappan kommer.

Anna sa...

Hur gick det? Har du ont?

Anonym sa...

Nu vill jag ju höra nåt från dig. Så jag kan sova lugnt igen... ;)

Astillbe sa...

;-) Min pappa sa samma sak till mig när jag var 6 år och blev retad för mina tuffa stövlar med fransar som mamma hade köpt. Om inte mamma fått panik och lagt sig i hade det nog slutat på samma sätt...

Hoppas han inte gick för hårt åt dig...

Anonym sa...

Oj, håller också tummarna för dig...!

---