lördag, april 15, 2006

Vilse i pannkakan

På besök i en storstad igen. Paris denna gång. För "presumtiv-kund-besök".

Och det gick naturligtvis som vanligt. Rätt Metro men åt fel håll vilket tog ett par stationer innan ljuset gick upp. Sen blev det Metro i rätt riktning med avhopp vid fel station. Bara för att upptäcka att adressen till kunden naturligtvis befann sig i mobilen. Som jag självfallet hade glömt att ladda. Däremellan hann jag även med att panikköpa både livrem och skosnören som jag lyckades få på plats i fånget av muntra blickar på Champs Elysées.

Självfallet anlände jag drygt två timmar försenad till sammanträdet.

Succé igen.

F-n, jag måste hitta en försörjning där man inte behöver något som helst ansvar. Och dessutom kan sitta hemma hela dagarna.

Tips någon?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick det med GPS-tankarna?

Anonym sa...

Fotbollsfru? Skulle det passa herr'n? ;)

Anonym sa...

jag har hört att man kan tjäna gräs öer internet, man måste bara hitta sin skumma lilla nisch. Kanske som bloggare åt andra? Det kan man säkert leva utav...



// jacob

Anonym sa...

Telefonförsäljare....? Blä.

Ny bloggadress. http://egoarchive.blogspot.com/

Batbut sa...

Gogo dansare?

Anonym sa...

Om du kommer på nåt, så berätta gärna :)

Thérèse sa...

Lyxman dvs. låta frun jobba och dra in pengar medans du sitter hemma.

Jag har också åkt fel i tunnelbanan i Mexico City på ungefär samma sätt som du lyckades med i Paris. Men tunnelbanan i Mexico City är jäkligt packad med folk och jag hade en barnvagn och ett gående barn att hålla reda på. Ingen kul upplevelse

---