tisdag, november 15, 2005

Att tänka efter. Före.

Hustrun och Storebror har avtalat om en brottningsmatch i vardagsrummet. Brottningsmatchen går ut på att Storebror skall försöka brotta ner sin mamma från stående ställning till marken.

Oerhört begåvat.

För det fall att Storebror misslyckas kommer kvällen att avslutas med världens cirkus i form av tandgnissel och tårar från världens sämsta förlorare.

För det fall att Storebror lyckas kommer hustrun lika säkert som amen i kyrkan att allvarligt skada en eller ett par kroppsdelar varför vi kan se fram emot en kväll på akuten.

Min hustru har tänkt till.

Igen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Dåliga förlorare finns det tyvärr många av. Hustrun kanske borde ge sig innan det blir fråga om akutbesök? Har ni någon snö än? Här är det sorgligt varmt, t o m jag börjar längta efter vita vidder..

Anonym sa...

Lite tröst... ju större de blir desto pinsammare blir det att ta till tandagnissel och tårar. Sen kliver de över tröskeln en dag och då låter de mamma vinna. Jag får alltid vinna numera och detta helt utan skador.

Anonym sa...

Och hur hoppas du att utgången blir?

Batbut sa...

Vem satsar man hos? Har Du några odds? (om Du nu pratar med mig igen...*s*)

Knaster sa...

Hehe, smart fru!

Om hon vinner så har hon en ledsen pojk att trösta, och de brukar vara mer lätthanterade än rastlösa. Eller så gömmer pojken sig på rummet, och man har fjärrisen för sig själv.

Förlorar hon så kommer hon kunna kräva hjälp med disk. OCH full kontroll över teven.

Nää, ibland bara känner man ju för att aga barnen. Det vet ju alla. ;)

jennypenny sa...

Men men.. du måste ju skriva o berätta hur det gick! *nyfiken*

Batbut sa...

Är ni kvar på akuten?

Dépardieu sa...

Tog tio sekunder. Sedan skrek hustrun i högan sky "jag ger mig, jag ger mig".

Satt som i ett skruvstäd.

Anonym sa...

Fick de inte kittla varandra?

Dépardieu sa...

DÅ hade min hustru förlorat redan efter två sekunder.

---