fredag, november 11, 2005

Insiktens avigsida

Aha förstörde min dag.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gjorde samma sak och översatte en fransk låttext för några kollegor (Comme un chanteur malheureux, Claude Francois såklart!) och det fick samma effekt. "Låter ju för f-n värre än Vikingarna!" var första reaktionen.

Anonym sa...

Förlåt! Men jag varnade dig! Kan inte hjälpa att du är så nyfiken
:-) Något mer du vill ha översatt? Förresten tycker jag att det LÅTER bra i alla fall, om man försöker tänka bort orden. Annars kan du ju lyssna på t.ex. Pino Daniele som sjunger på dialekt. Kan inte ens jag översätta.

Anonym sa...

Vad var det jag sa!?! ;)
Skyll dig själv. Jag varnade dig!

Anonym sa...

Hope you´ll get over it! Kram & Trevlig helg till hela familjen! (Även frugan, förstås!)

Dépardieu sa...

Jag har slagit in på ett nytt spår.

Körsång - tibetanska tempelmunkar.

Med titeln "Galeha Galeha".

DET skall ingen ta ifrån mig.

Dépardieu sa...

Ego, Du leker med elden;)

Batbut sa...

Depardieu, gör som jag. Vänd det baklänges så låter allt vackert. Nästan iaf

Batbut sa...

Men hallå! Nu får Du sluta tjura och blogga lite. Det är ju hela 2 dgr sedan. Vi får abstinens här. Familjen kan väl avstå lite från Dina gracer?

Dépardieu sa...

Batbut: Hade jag haft en tiondel av Din energi hade jag varit överlycklig. Du nöjer Dig dessutom inte med EN blogg!

Hur sjutton lyckas Du?

Batbut sa...

En hemlis, jag läser aldrig igenom vad jag skriver. Tänker aldrig innan jag skriver. En blogg tar ca 5 - 10 minuter. Så så mkt tid tar det inte för mig *s*. Lustigt det Du skrev om energi, själv känner jag mig totalt orkeslös. Som jag inte gör ngt. Jag är nog knäpp!

---