söndag, november 06, 2005

Mina minuter av fame

Idag har jag varit en kändis. En Superkändis. På förstasidan i Aftonbladet. Med bild och allt. En riktigt gullig och verklighetstrogen bild dessutom.

Gjorde mig riktigt bra där.

Snart 3 000 besök på bloggen. Vilket jag inte har i vanliga fall. Långtifrån.

Jag sträcker på mig och ställer mig vid sidan om Linda Rosing, Carolina Gynning och Natasha Peyre. Vi kändisar. Tillsammans.

Jag kan dessutom upplysa om att jag har påbörjat ett litet bokprojekt – Ego Boy. Beräknas att vara ute i bokhandeln någon gång under våren.

Och Du Bindefeldt, jag sitter fortfarande vid telefonen och väntar på att Du eller någon av Dina kompisar skall höra av sig. Och bjuda in mig på kändisfest. Tillsammans med mina kompisar Linda, Carolina och Natasha.

Vi hade gjort succé. Jag lovar.

Men så inser jag att klockan snart slår midnatt. Varvid förtrollningen bryts och min vagn återgår till sitt rätta ursprung.

I form av en pumpa.

Varefter jag är tillbaka i verkligheten. Och vardagen. Med sina klart mer modesta besökarantal på bloggen.

För även jag inser att inget är för evigt. I vart fall inte min lilla fame i bloggvärlden.

Men det var kul så länge det varade.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad kul för dig! Själv skulle jag dö om det hände mig! :-)

Dépardieu sa...

Aha: Även Du och två andra bloggar skulle ha varit med på "min" länklista hos AB på nätet. Men av någon anledning föll Du bort. Förmodligen hade jag för många favoritbloggar.

Så egentligen skulle Du har varit med på mitt fame-tåg;)

Ingelstam: Tack:)

Alla tre på en och samma dag är nog att sikta efter för mycket. För min del begränsades det till fame. Fortunen ser jag till att leva upp innan jag får den och den tredje delen försvann någon gång på kvällskvisten när jag snöade in mig i bloggträsket.

Men håll oss underrättade om Du lyckas;)

Anonym sa...

Tack, både för att du ville ha mig med på listan och för att jag inte var det :-) Nu när du blivit en kändis skulle jag förstås vilja lägga till dig til min länklista om det är ok? Skämt åsido, har länge tänkt mig göra det, men inte hunnit, ok om jag gör det?

Batbut sa...

Men vet Du vad, hos oss är Du alltid på tapeten! Vi kommer igen och igen och igen och igen....
Äsch, Du hajar va?

Dépardieu sa...

Sandra: Ett rejält förskott så är jag beredd att fundera på saken.

Batbut: Multipla återbesök?

Anonym sa...

Tack för fina ord på min sida! Min man är fransman och vi tillbringar all ledig tid i Frankrike. Vi semestrade i Annecy för ett par år sedan och jag blev precis förälskad i staden, f a den gamla delen med kanalen och de svarta svanarna! Trodde sådana bara fanns i sagorna.. Jag är mycket avundssjuk på dig som får bo i den där underbara stan i Frankrike. Suck.. Vi kanske flyttar dit nån dag. Just nu hoppas jag bara på att hitta ett jobb där mina franskakunskaper kommer till sin rätt. Talar och skriver flytande på franska. Dock är det mest tyska som är gångbart på svenska företag.. Ha det! /J.

Anonym sa...

Aha, så den exponeringen gav sådan slagkraft att du åkte direkt upp i bloggtoppens topp.
Gratulerar.
Det finns många bra bloggar som inte har det besökarantal de förtjänar-
Chadie
http://chadie.typepad.com/chadie/

Dépardieu sa...

Maria: :)

Han skall vara medförfattare.

Jo: Skit i arbetet och flytta ändå. Du kommer inte att ångra Dig för en sekund. Arbete finns det överallt. Dessutom kan Du uppenbarligen franska riktigt bra -vilket inte kan sägas om mig. Och jag har överlevt så här långt.

Hörde jag "hjälp oss att finna ett boende då"?

Dépardieu sa...

Sandra: Det bör inte vara några problem. Du skriver på riktigt.

Jag bara snackar.

Och det ger sällan några större pengar.

Om man nu inte är politiker vill säga.

Anonym sa...

Ja, visst är det super-kul? Men än är det inte slut... Du har ju hela veckan på dig! Kul att du gillar min blogg, som du ser har jag fallit för din också! Jag lär dyka upp igen! Ha det bäst! Kram & en´joy your week!

Anonym sa...

Hoppas det var ok att jag gjorde en länk till dig i min blogg idag! Kram!

Anonym sa...

Jag var - som vanligt - före min tid (där har jag och mina juniorer liiite olika uppfattning ;o)) och hittade dig innan Aftonbladet gjorde det. Du hamnade genst i mina favvisar, då du skriver både intressant och roligt! Kul att du fått många läsare, det förtjänar du!

Anonym sa...

Det har inte alls med kändisskapet att göra...men idag har du tilldelats dagens bloggros.

Dépardieu sa...

Tonårsmorsa: Tack:)

Den dagen jag säger nej till en länk finns inte.

Snigel: Tack:)

Christina: Tack:) Jag var även inne och kollade på mina rosor. Jättefina - men är det verkligen ägg som ligger mellan rosorna? Och betyder det i så fall något särskilt?

Bukettkunskap är inte min paradgren direkt.

Anonym sa...

Äggen är en symbol för de ägg man kastar på varandra under halloween om man inte får stjäla tillräckligt med godis från de små barnen. ;-))

---