tisdag, november 22, 2005

Lagom är bäst

Storebror har fått besked från ett par av sina "skater"-polare att han inte har någon "riktig" skateboard. Tufft.

"Jaha", säger man som förälder. "Men den har ju fyra hjul precis som alla andra. Dessutom är den faktiskt köpt i en riktig sportaffär".

Men de argumenten går självfallet inte hem. Polarnas åsikter är naturligtvis viktigare. Dessutom vet vare sig jag eller min hustru ett smack om skateboards. Mer än att de har fyra hjul. Och att det ser fullständigt livsfarligt ut.

Men efter storebrors vädjande blickar återstod inte mycket annat än att ge sig in till den stora byn för att i vart fall "kolla läget" i den "riktiga" skateboardshopen.

Och eftersom hustrun bestämt sig för att ta tag i livet fick jag ta mina inlines och storebror sin cykel när vi skulle in till stora byn. "Det gör er gott. Dessutom är det friskt väder ute."

Visst.

Efter att ha avverkat drygt två mil på inlines har man nu förbränt en och annan kalori. Med följd att hustrun är nöjd. Mycket nöjd.

Å andra sidan är hon precis lämnat huset för att vara borta någon timme. Så hämtpizzan är beställd. Och vinet är öppnat.

Snart råder balans i livet igen.

3 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

gungor och karuseller.. hej och hå...:-)

Anonym sa...

Åh, jag blir bara lite avundsjuk på dig som kan åka inlines nu i november...

Batbut sa...

Och vad händer när frugan läser bloggen och inser att Du syndat? Hur många mil på inlines blir det `då? *s*

---