torsdag, september 29, 2005

Dekadens

Tre saker jag inte gjorde vid lunchtid en torsdag i slutet av september innan vi flyttade till Franrike

1) Åt lunchen tillsammans med min hustru.
2) Satt utomhus i shorts och t-shirt.
3) Drack alldeles för mycket rödvin till lunchen.

Sjävfallet kommer detta dekadenta leverne leda till att min hustru tröttnar på mig, att jag drabbas av lunginflammation samt att jag kommer att fördriva återstoden av mitt liv på en parkbänk imundigandes Vino Tinto.

Men jag faller med ett leende på läpparna.

4 kommentarer:

Yrvaken sa...

Läste just igenom den här oerhört trevliga skapelsen ifrån början till slut, och jag ville bara säga att den värmer!
Jag kliver ut som en gladare människa än jag var när jag klev in, och för det vill jag säga tack! =)

Tog mig friheten att peta in en länk hit ifrån min egen något förvirrade kreation, hoppas det inte gör något.
Om du vill att jag ska ta bort länken så är det bra att maila, eller lämpa av en kommentar.

Christian sa...

Är av samma åsikt som den yrvakna. Ett nytt bokmärke.

Dépardieu sa...

Jag slickar i mig de positiva kommentarerna samtidigt som ansiktet får en lätt rödskimrande färg. Och jag får skrivkramp.

Men inte kan väl jag...

Kan leva på kommentarerna i veckor.

Yrvaken, Din länk rör sig inte ur fläcken! Den är min största referer.

By far!

Dépardieu sa...

Hmm, drack rödvin även idag. Bordeaux, skitsnygg etikett och så hade den visst vunnit medalj i någon tävling som jag aldrig hört talas om.

Under tre Euro i bybutiken.

Förmodligen ett j-a skitvin men jag är hur svag som helst för kända vindistrikt och snygga etiketter i förening med påståenden om medaljer.

Smakade som rödvin brukar göra.

---