torsdag, september 22, 2005

Följden av att sova på geografilektionerna

Talade precis med min kära syster som hade planer på att besöka oss efter jul.

- Kollade på KLM som hade rätt hyggliga priser. 2 500 tur och retur.

- Varför försöker Du inte med SAS. Jag flög själv häromdagen för drygt 1 300 spänn.

- Jag var inne på SAS sajt men de flyger inte längre till Genève.

- Va?!

- Jodå, jag var inne och kollade på flyg till Frankrike. Fanns ingenting till Genève.

- Frankrike?!

En kort tystnad i luren uppstod innan systern insåg sitt klavertramp.

-F-n, Genève ligger ju i Schweiz. Hur f-n kunde jag vara så korkad?! Jag kollade bara på Frankrike. Det är ju där ni bor.

Till saken hör att hon har flugit till Genève vid ett flertal tillfällen. Dessutom har hon arbetat som flygvärdinna.

En sak är säker - hon lär aldrig få vara med i "På spåret".

Och ja - hon är blondin.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära bror!Vad kul att du äntligen lyft din tunga gump o tagit tag i bloggen igen!...O vad kul att din syster kan bidra med något kul också!....Geografin med Signe Koltai sitter...

Dépardieu sa...

Blondes have more fun?

Anonym sa...

Du är elak du....*flinar*
syskonkärlek kallas det viss för :o)

---