lördag, oktober 08, 2005

Always look on the bright side of life

Tröjorna var i vart fall inte dyngsura när det väl var dags för match. Lite halvfuktiga sådär. Mikrovågsugnen gjorde tydligen susen.

Det där sista var inte riktigt sant. Tack vare min hustru. ”Nu får Du väl för f-n skärpa Dig. Du lägger väl inte fotbollströjorna i mikrovågsugnen?!” Av såväl tonfallet som minspelet att döma var det inte läge att diskutera. Så det blev gräsmattan i stället. Alla tröjorna prydligt utlagda på gräsmattan för soltorkning.

Och barnen utkommenderade att springa runt och blåsa på tröjorna.

Vilket inte heller var sant.

Nåväl, tröjorna torkade någorlunda på gräsmattan så jag slapp att få stryk av lagkamraterna. Våra två militärer i laget hade ändå inte känt om tröjorna var våta. En sisådär trekvart före match hämtade vi upp dem på den lokala puben. De hade suttit där ett tag om man så säger. Iförda en blå respektive en rosa peruk. Och solglasögon. Inomhus.

De hade inte särskilt många rätt när de väl hittade ut på planen.

I övrigt fortlöpte matchen planenligt.

Storstryk.

Vänsterbacken lämnade planen i protest mot någon eller något i laget för att återkomma tjugo minuter senare med orden ”det var så tråkigt i omklädningsrummet”.

Efter en utebliven offsideavblåsning tog en av våra mittbackar visselpipan från domaren och höll en lång demonstration i ”hur-man-blåser-i-visselpipan”. Domaren var sådär lagom road.

Målvakten släppte in en bakåtpassning från drygt tjugo meter. Planens fel.

En av våra spelare skulle ”sätta på” en av motståndarnas morsa. Vilket motståndaren tydligen själv hade gjort tidigare. Enligt vår spelare.

Tja, och så där höll det på.

En sak kan ostridigt konstateras – bra är vi inte. Men kul har vi. Trots allt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Klart ni har kul! Å jag hade kul när jag läste =)

Anonym sa...

Fast det GÅR att torka i mikron. Iaf trosor. Been there - Done that. Superfiffigt!

Yrvaken sa...

Pondus

Har ungefär den där bilden i huvudet när jag tänker på era matcher! =)
Pondus är förövrigt den skönaste serie jag nånsin läst tror jag så jag delar med mig av en länk till =)
Mer Pondus

Yrvaken sa...

Crap!
Första länken kajkade visst, men den ledde ändå bara till fotbollsstrippen i den andra länken lade jag just märke till, so no harm no foul bortsett ifrån en överflödig kommentar =)

Anonym sa...

åh, efter detta inlägg skulle jag kunna tänka mig att ta tillbaka allt jag sagt om fotboll och sätta igång direkt! "VBM snart på en gräsplan nära dig"

Dépardieu sa...

Cissi: Visst väl att jag hade rätt. Och min hustru fel. Som alltid.

Yrvaken: Tack för länken. Stor fan av Pontus. Har dock aldrig hittat var jag kan läsa den på nätet. Du har räddat mitt liv.

Vbm: Du är välkommen i vårt lag. Vi behöver alla förstärkningar vi får. Säg bara till när Du har vägarna förbi.

Sandra: Självklart. Tung mittback. Mycket tung mittback.

---