måndag, oktober 17, 2005

Världens enda företag med utegångsförbud

En inte-alltför-van-och-inte-sådär-våldsamt-bevandrad-i-engelska kollega satt mitt i ett telefonsamtal. På utrikiska. Engelska.

Kollegan: Vad sjutton var det jag skulle fråga?

Jag: När bolaget bildades.

Kollegan: När det är bildat?

Jag: Ja. Bildat. Grundat. Registrerat. Kommit till världen. Uppstått.

Kollegan: Ok. Grundat.

Kollegan: (Högt och ljudligt) Hello, I want to know when the company was grounded.

Jag och övriga personer på kontoret: *dubbelvikta i hysteriska skrattanfall*.

5 kommentarer:

Batbut sa...

*asg* Jag tycker den var lite snygg. Lite i klass med dustsucking (damsugning).

Anonym sa...

underbart! Här är faktiskt fransmän experter, all cred åt dom för alla goda skratt

Dépardieu sa...

*asg*

Och batbut sällar sig till skaran. Den skriftliga skaran.

Tack, you made my day!;)

Här skall det sugas damer. En masse!:)

... sa...

Aj lööööv swinglish

Ina sa...

*asgarv*!!!

---