måndag, oktober 31, 2005

Sena kvällar

Storebror lämnades på Halloweenparty vid 16.00-tiden. När jag frågade min hustru om när partyt beräknades vara slut fick jag naturligtvis svaret "Oups, det glömde jag att fråga."

Så min hustru åkte dit vid 20.00-tiden då det verkade vara en lämplig sluttid för partyt.

- Kommer Ni nu? Men barnen är fortfarande ute och spökar. Sen så ska de äta. Och leka. Och äta godis. Så partyt är nog inte slut förrän vid 23.00-tiden.

Ahrg! Och vi som hade tänkt att lägga oss i tid för en gångs skull.

Samtidigt inser vi att detta förmodligen bara är en föraning om vad som komma skall i tonåren.

*Suck*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl klart att din fru ville spöka också!

Anonym sa...

Du behver inte oroa dig. När de blir tonåringar kan ni hämta dem när ni vaknar på morgonen.

Dépardieu sa...

Precis vad jag inte ville höra.

Anonym sa...

Man kan också säga som så att om du måste hämta dem tidigt så kan det vara riktigt illa. Tänk
"Aha 50/50" :-)

Dépardieu sa...

Kan man inte adoptera bort dem under de värsta tonåren?

Anonym sa...

Japp! Det var bara en liten muns-bit av förrätten, skulle man kunna säga...(hehe)

---