måndag, oktober 17, 2005

Far from home

Tio saker jag definitivt inte gjorde innan vi flyttade till Frankrike:

1) satt i ett flygplan framför ett tjugotal norrmän,
2) satt i ett flygplan framför ett tjugotal norrmän som skanderande norska nationalsången,
3) satt i ett flygplan framför ett tjugotal norrmän som drack medhavd sprit,
4) satt i ett flygplan framför ett tjugotal norrmän som applåderade när planet tog mark,
5) stod vid ett bagageband och för femtioelfte gången undrade varför just mitt bagage alltid måste komma sist,
6) sprang till ett annat bagageband svärandes över att det alltid skall vara så j-a svårt för SAS att leverera bagaget på samma band som finns angivet på tv-skärmarna,
7) suckade tungt över att folk har så svårt att förstå texten ”vilovagn” jämte en skylt med ett finger som hålls framför två läppar och att detta rimligtvis innebär att man inte snackar i sin mobiltelefon,
8) förundrades över en kvinna som på danska vrålade ”stäng mobiltelefonen för h-e”
9) skämdes över att jag inte vågade vråla,
10) fick telefon från en alldeles för nöjd hustru på en sisådär 150 mils avstånd som berättade hur underbart allt var där jag för tillfället inte befinner mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Käraste bror.Trodde bara det var din syster som hade sånt humör och störde sig allmänt på sina medmänniskor;-)

Anonym sa...

*hi hi* så du har oxå en syrra som läser din blogg

Dépardieu sa...

Medmänniskoirritationen är ett karakteristiskt släktdrag. Som bekant. Men visst - vissa i släkten är värre än andra:)

Vbm: Bloggen var egentligen avsedd för släkten. Fast det visade sig att intresset från släkten var relativt begränsat. Förutom då min syster och någon annan enstaka person i släkten.

Jag föredrar dock att min syster läser. Och inte skriver. Om mig. Vilket hon säkert hade kunnat få ett eller annat infall att göra.

---