torsdag, oktober 20, 2005

Kommunikation kl 06.30 i en bil

Min far: Växthuseffekt; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll… EU; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll… Dagens ungdom; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll…

Jag: Mmmmm…

Min far: SUV-bilar; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll… Kärnkraften; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll…; Mellanöstern; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll…

Jag: Mmmmm…

Min far: Politiker; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll… Bilen bredvid; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll… Stadsplanerningen; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll…

Jag: Mmmmm…

Min far: USA; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll… Frankrike; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll…; Mellanöstern; satans-helvete-jäklar-nedrans-alltvarbättreförr-alltgåråtskogen-upptillkamp-allvärldenselände-gnäll…

Jag: Mmmmm…

Vanligtvis brukar försöken till diskussioner upplevas som något påfrestande. Och ibland faktiskt även givande. Om man är på det humöret. Men på morgonkvisten är de tamejfan helt outhärdliga.

Men han vill väl. Alltid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att pappa inte har dator så att han ser vad sonen tycker om hans livsåskådning.
I och för sig har han ju en dotter som brukar skriva ut det hon tycker är roligt härifrån och ta med sig hem till föräldrarna, så att de får ta del....

Anonym sa...

Underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vad vore livet utan hjälpsamma syskon? ;-)

Dépardieu sa...

Pappa har numera dator med Internetuppkoppling. Det har den duktige sonen ordnat under sitt senaste besök. Huruvida pappan kommer att bege sig ut på Internet är dock en annan femma.

Hjälpsamma syskon är bra att ha. Min syster skall docka akta sig för att vara för hjälpsam.

För hon har turnerat med Ronny & Ragge. Iförd en grön klänning beklädd med en sisådär femtio Wunderbaum-granar.

Bildbevis finns.

Och är min syster alltför hjälpsam finns det risk för publicering.

Så min syster kommer med all säkerhet att vara snäll mot sin käre bror.

... sa...

Jisses vilken underbar familj!

---